Πως σχεδιάζονται οι επαγγελματικές κάρτες

Η επαγγελματική κάρτα είναι η εικόνα κάθε επιχειρηματία ή στελέχους προς τα έξω και ένας τρόπος να κρατήσει επαφή με ανθρώπους του χώρου που τον ενδιαφέρουν να συνεργαστεί. Είναι χρήσιμο λοιπόν, να δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στο σχεδιασμό και το περιεχόμενό της όπως δίνουμε για τη διαφήμιση και δημοσιότητα της επιχείρησής μας.
Στις μέρες μας, η επαγγελματική κάρτα έχει εξελιχθεί σε κάτι περισσότερο από μία απλή κάρτα με στοιχεία επικοινωνίας. Μπορεί να περιλαμβάνει πολλές και ποικίλες πληροφορίες όπως φωτογραφίες, σλόγκαν της εταιρείας, λίστα υπηρεσιών. Εδώ είναι το μεγάλο λάθος. Μια επαγγελματική κάρτα που την αισθάνεσαι διαφορετικά αποτελεί μεγάλη βοήθεια και το καλύτερο ξεκίνημα μίας συζήτησης. Πρέπει να αφιερώνουμε  πολύ χρόνο εξετάζοντας τους διαφορετικούς τύπους χαρτιών, ερευνώντας και δοκιμάζοντας τον τρόπο που αισθανόμαστε την υφή τους αλλά και το πώς φαίνεται η εκτύπωση πάνω στα χαρτιά.

Ένας βασικός κανόνας  στην περίπτωση του περιεχομένου είναι η σωστή αναλογία πληροφοριών. Συνήθως, όσον αφορά το ζήτημα αυτό, υπάρχουν δύο περιπτώσεις: οι κάρτες που υπολείπονται και αυτές που «ξεχειλίζουν» από πληροφορίες. Μην προσπαθήσετε να «στριμώξετε» σε ένα μικρό κομμάτι χαρτί χιλιάδες πληροφορίες για εσάς και την επιχείρησής σας καθώς τελικά δεν θα καταφέρετε να τις επικοινωνήσετε σωστά. Από την άλλη πλευρά πάλι πολλές επαγγελματικές κάρτες δεν έχουν καμία πληροφορία για το τι κάνει η εταιρεία που αναγράφεται στην κάρτα ή εσείς, προσωπικά. Να θυμάστε ότι εκείνοι που έχουν την επαγγελματική σας κάρτα ίσως σας αναζητήσουν κάποιους μήνες μετά απο την γνωριμία σας, που σημαίνει ότι δεν θα θυμούνται τίποτα σχετικά με το ποιός είστε και τι κάνετε. Εάν η κάρτα σας δεν βοηθήσει τη μνήμη τους ώστε να τους παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, τότε ενδέχεται να χάσετε μια σημαντική πώληση.

Για να μην πέσετε λοιπόν στα συνηθισμένα λάθη, δώστε έμφαση στα παρακάτω:
  • Μην ξεχνάτε τις βασικές πληροφορίες: Ποιος είμαι, τι κάνω, πώς να επικοινωνήσει κάποιος μαζί μου.
  • Προσθέστε, οπωσδήποτε το επαγγελματικό σας email, τη διεύθυνση ιστοσελίδας της επιχείρησης καθώς και διευθύνσεις σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, twitter, LinkedIn, κ.λπ.)
  • Προσθέστε το σλόγκαν της επιχείρησής σας, στο πίσω μέρος της κάρτας. Με τον τρόπο αυτό, θα επικοινωνήσετε το μήνυμα της επιχείρησης και το τι υπόσχεται.
  • Προσέξτε τα γραμματικά και συντακτικά λάθη καθώς επίσης το μέγεθος της γραμματοσειράς που θα χρησιμοποιήσετε καθώς η κάρτα σας θα πρέπει να είναι ευανάγνωστη.
  • Συνδέστε σχεδιαστικά το ύφος της κάρτας σας με αυτό της επιχείρησής σας. Ένα λάθος που γίνεται συχνά και προκαλεί σύγχυση στους παραλήπτες και υποψήφιους συνεργάτες-πελάτες σας.
Στην περίπτωση που αποφασίσετε θετικά, θα πρέπει να προσέξετε η φωτογραφία να πληροί κάποιες προϋποθέσεις για να πετύχετε το βέλτιστο θεμιτό αποτέλεσμα.
Όσο απλό κι αν φαίνεται να σχεδιάσει κανείς επαγγελματικες καρτες με όλα τα εργαλεία και προγράμματα που υπάρχουν στο διαδίκτυο, τόσο δύσκολο είναι να πετύχει κανείς τη συνοχή και την επίτευξη των στόχων που έχει θέσει ως προς την προς τα έξω επικοινωνία της επιχείρησής του. Για το λόγο αυτό, αν δεν είστε σίγουροι για το αποτέλεσμα, απευθυνθείτε σε έναν ειδικό στην επικοινωνία,  που θα σας δώσει τις κατάλληλες κατευθύνσεις και λύσεις.