Παροχή Οδικής Βοήθειας εντός Ελλάδος

1. Απαγορεύεται η προσπάθεια διάγνωσης ή αποκατάστασης της βλάβης στους αυτοκινητόδρομους και στις οδούς ταχείας κυκλοφορίας, εξαιρέσει της αντικατάστασης τροχού μόνον με τον βοηθητικό τροχό του οχήματος (ρεζέρβα) ή της πλήρωσης με καύσιμα, εφ' όσον η αιτία ακινητοποίησής του οχήματος οφείλεται σε έλλειψη καυσίμων. 

2. Σε κάθε άλλη περίπτωση, το βλαβέν σε αυτοκινητόδρομο ταχείας κυκλοφορίας όχημα, πρέπει να ρυμουλκείται ή να φορτώνεται αμέσως από τις Επιχειρήσεις Οδικής Βοήθειας και να μεταφέρεται στον πλησιέστερο χώρο στάθμευσης (πάρκινγκ) της οδού ή στους Σταθμούς Οδικής Βοήθειας, ή σε χώρους εκτός της οδού, όπου δεν εμποδίζεται η κυκλοφορία και στους οποίους είναι δυνατή η περαιτέρω διάγνωση της βλάβης και η πιθανή αποκατάστασή της. 


3. Σε όλες τις περιπτώσεις λαμβάνονται υποχρεωτικά τα ακόλουθα μέτρα προς αποφυγή ατυχημάτων: 
α) Τοποθετείται το προειδοποιητικό τρίγωνο ασφαλείας ή άλλα σήματα που διαθέτει η Επιχείρηση. 
β) Το όχημαγια την φθηνη  οδικη βοηθεια έχει συνεχώς τους φάρους αναμμένους. 
γ) Το όχημα της οδικής βοήθειας, τοποθετείται όπισθεν του ακινητοποιηθέντος οχήματος, εκτός από την περίπτωση που πραγματοποιείται η διαδικασία της ρυμούλκησης ή της φόρτωσης. 

4. Εάν το συμβάν είναι σε σημείο της οδού που δημιουργεί ιδιαίτερους κινδύνους, ειδοποιείται η τροχαία της περιοχής. 

5. Εάν το όχημα που ακινητοποιήθηκε δεν έχει ασφάλιση ή σύμβαση για καλή οδικη βοηθεια τιμες, εξυπηρετείται μόνο από τις μη ασφαλιστικές επιχειρήσεις οδικής βοήθειας. 
Στην περίπτωση αυτή, ο κάτοχος του οχήματος εγγράφεται συνδρομητής στην Επιχείρηση σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος τουλάχιστον για ένα έτος. Εφ' όσον στη συγκεκριμένη παροχή οδικής βοήθειας η επιχείρηση έχει οικονομικό κόστος για την προσέγγιση ή τη μεταφορά του οχήματος, καταβάλλεται στην Επιχείρηση από τον ιδιοκτήτη ή τον οδηγό του οχήματος εφ' άπαξ ποσό το οποίο συμφωνείται μεταξύ των δύο πλευρών (ιδιοκτήτη ή οδηγού οχήματος και Επιχείρησης). Προκειμένου να καταβληθεί το εφ' άπαξ ποσό, απαιτείται, ο κάτοχος του βλαβέντος οχήματος, προηγουμένως να καταστεί συνδρομητής της επιχείρησης οδικής βοήθειας. 
Εάν ο ιδιοκτήτης ή ο οδηγός του οχήματος δεν επιθυμεί να γίνει συνδρομητής σε φθηνή Επιχείρηση Οδικής Βοήθειας Οχημάτων ή δεν συμφωνεί για την εφ' άπαξ καταβολή του ποσού της συγκεκριμένης περίπτωσης βοήθειας, τότε εξυπηρετείται αποκλειστικά από τις επιχειρήσεις γερανών Δημοσίας Χρήσεως. 
Στις επιχειρήσεις γερανών Δημοσίας Χρήσεως, απαγορεύεται η διάγνωση ή η επισκευή οποιασδήποτε βλάβης εξ αιτίας της οποίας ακινητοποιήθηκε το όχημα. Επιτρέπεται μόνο η ανέλκυση, η ρυμούλκηση ή η μεταφορά του. 

6. Όλες οι Ελληνικές Επιχειρήσεις Οδικής Βοήθειας Οχημάτων μπορούν να χρησιμοποιούν για την ανέλκυση, τη ρυμούλκηση και τη μεταφορά των ασφαλισμένων και των συνδρομητών τους, επιχειρήσεις γερανών Δημοσίας Χρήσεως, τις οποίες αμείβουν κατά περίπτωση οι ίδιες, σύμφωνα και με τις υποχρεώσεις που έχουν αναλάβει με τη Σύμβαση. 
Οι διατάξεις του παρόντος νόμου, δεν θίγουν την δυνατότητα της τροχαίας ή του κατόχου οχήματος που υπέστη βλάβη ή ατύχημα, να αναθέτουν τη μεταφορά του οχήματος σε γερανούς Δημοσίας Χρήσεως. 

7 .Οχήματα με πινακίδες κυκλοφορίας άλλων Κρατών, εφόσον ακινητοποιηθούν στον Ελληνικό χώρο και έχουν ανάγκη από οδική βοήθεια, χωρίς να διαθέτουν ασφαλιστική ή άλλη κάλυψη για την παροχή οδικής βοήθειας από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, εξυπηρετούνται από Τις μη ασφαλιστικές Επιχειρήσεις Οδικής Βοήθειας τιμές Οχημάτων ή τους γερανούς Δημοσίας Χρήσεως. 
Στην περίπτωση αυτή, η εξυπηρέτηση από την Ελληνική Επιχείρηση Οδικής Βοήθειας Οχημάτων, πραγματοποιείται χωρίς την σύναψη σύμβασης οδικής βοήθειας, αλλά καταβάλλεται σ' αυτήν, εφ' άπαξ χρηματικό ποσό, κατόπιν συμφωνίας μεταξύ της Επιχείρησης και του οδηγού του ακινητοποιηθέντος οχήματος. 
Τα χρηματικά ποσά, για την παροχή βοήθειας αυτού του είδους, καθορίζονται ελεύθερα, πρέπει όμως να είναι σύμφωνα με τους κανόνες της αγοράς, με το κόστος λειτουργίας, το λογικό κέρδος και τις τιμές που ισχύουν για παρόμοιες περιπτώσεις στις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, ούτως ώστε να μην εκτίθεται το Ελληνικό Κράτος στους επισκέπτες. 

8. Στο νομό Αττικής, στη πόλη της Θεσσαλονίκης, και στις άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας, τα οχήματα που προβλέπονται στο άρθρο 2 του παρόντος, καθ' όλη την διάρκεια του 24ώρου, πρέπει να κατανέμονται σε διάφορα επίκαιρα σημεία, ώστε να επιτυγχάνεται άμεσα η παροχή της οδικής βοήθειας. 
Στους χώρους στάθμευσης των οχημάτων οδικής βοήθειας, δεν πρέπει να εμποδίζεται η ομαλή κυκλοφορία των οχημάτων. 

Όταν η διάγνωση και η τυχόν επισκευή της βλάβης που ακινητοποίησε το όχημα απαιτεί χρόνο και παρεμποδίζεται η κυκλοφορία, το βλαβέν όχημα μεταφέρεται αμέσως σε κατάλληλο χώρο, προς διάγνωση της βλάβης και τυχόν επισκευή του. 

9. 'Όλα τα οχήματα της οδικής βοήθειας φέρουν φάρους ασφαλείας. 

10. Όταν το όχημα μεταφερθεί στο τόπο επιθυμίας του δικαιούχου, παύει η υποχρέωση της Επιχείρησης για φθηνη Οδικη Βοηθεια Οχημάτων προς τον δικαιούχο για το συγκεκριμένο περιστατικό. 
Εάν ο δικαιούχος ζητήσει νέα μεταφορά, δεν θεωρείται παροχή οδικής βοήθειας και η μεταφορά αυτή του οχήματος πραγματοποιείται μόνο από επιχείρηση γερανών δημοσίας χρήσεως.