Social marketing: Twitter, Linkedin

Με την εμφάνιση του web.2, μια νέα μορφή επικοινωνίας έχει προκύψει. Η κοινωνική δικτύωση (Social Networking). Αυτά τα media sites προσφέρουν τη δυνατότητα δικτύωσης, με τρόπο που οι παραδοσιακοί μέθοδοι μετάδοσης μηνυμάτων, δεν θα μπορούσαν να διαχειριστούν.
Αυτό με την σειρά του έχει ανοίξει νέους δρόμους στο internet marketing. Η ευκολία και η ταχύτητα με την οποία μπορούν να μεταδοθούν πλέον τα μηνύματα στο δίκτυο, έχει κάνει τους marketers να στρέψουν την προσοχή τους εκεί. 
Αν δεν είστε εξοικειωμένοι με την κοινωνική δικτύωση στα social networks, το βιβλίο αυτό θα σας δείξει τα βήματα, που πρέπει να ακολουθήσετε. Οι τακτικές που ακολουθούν είναι αυτές, που χρησιμοποιούν σήμερα οι marketers, για να κερδίσουν χρήματα από την δικτύωσή τους.
Twitter
Ξεκινήστε με το Twitter. Αν δεν έχετε λογαριασμό σε κανένα κοινωνικό δίκτυο, το twitter είναι το ιδανικό για αρχή. Είναι το πιο ανερχόμενο κοινωνικό δίκτυο και η δημιουργία λογαριασμού, δεν θα σας πάρει παρά μόνο λίγα λεπτά.

Συμπληρώστε το προφίλ σας. Πρέπει να δείχνει σοβαρό. Ανεβάστε μία φωτογραφία για να μην είναι απρόσωπο. Συμπληρώστε τη διεύθυνση της ιστοσελίδας σας. Στο πεδίο bio, γράψτε λίγα λόγια για τη σελίδα σας και το αντικείμενό της.

Δημοσιεύστε μερικά links της σελίδας σας. Μπορεί να είναι τα καλύτερα άρθρα σας ή τα νεότερα. Δημοσιεύστε και μερικά links από άλλους σχετικούς ιστότοπους.

Χρησιμοποιήστε το button: discover για να κάνετε μερικές αναζητήσεις. Χρησιμοποιήστε λέξεις κλειδιά, που είναι σχετικά με τη σελίδα σας και το αντικείμενό της. Έτσι θα βρείτε άλλους χρήστες, που μπορεί να είναι δυνητικοί πελάτες σας. Χρησιμοποιήστε το button: follow, για να συνδεθείτε μαζί τους και να παρακολουθείτε τα tweets τους.

Ακολουθείστε τον καθένα που σας ακολουθεί. Αυτό μπορεί να σας φέρει σε επαφή με άλλους ανθρώπους, που ακολουθούν αυτούς και έτσι θα αυξάνετε συνεχώς τις πιθανότητες να μεγαλώσετε το ακροατήριο σας. 

Δημοσιεύετε κάθε μέρα και κάτι αν μπορείτε. Ένα σύντομο σχόλιο, με έναν σύνδεσμο προς τη σελίδα σας, είναι αρκετό. Όσο περισσότερες δημοσιεύσεις κάνετε, τόσο αυξάνετε τις πιθανότητές σας για επέκταση του δικτύου σας στο Twitter.

Μην αντιγράφετε δημοσιεύσεις και μην επαναλαμβάνετε τις ίδιες, γιατί θα φαίνονται σαν spam. Ανακατέψτε λίγο την σειρά των λέξεων, για να φαίνονται διαφορετικές.

Κάντε ερωτήσεις για θέματα που αφορούν το αντικείμενο σας και ζητήστε τη γνώμη των άλλων για τη σελίδα σας.

Απαντήστε σε κάθε σχόλιο. Αυτό θα μπορούσε να σας οδηγήσει σε μία πώληση.

Όταν αποκτήσετε έναν ικανοποιητικό αριθμό από followers, θα εκπλαγείτε με την αύξηση της κυκλοφορίας στην ιστοσελίδα σας. 

Μην ξεχάσετε να προσθέσετε ένα “follow me” button στη σελίδα σας. 

LinkedIn
Δημιουργήστε ένα προφίλ στο LinkedIn. Να είστε ακριβής σε ό,τι αναφέρετε ότι κάνετε. Δώστε όσες περισσότερες πληροφορίες μπορείτε για την ιστοσελίδα σας και το αντικείμενό της. Το συγκεκριμένο site, είναι ένα δίκτυο επαγγελματιών και επιχειρήσεων. Είναι σημαντικό, το προφίλ σας να είναι πλήρες. 

Προσθέστε μια φωτογραφία. Οι χρήστες του LinkedIn είναι, από ελεύθεροι επαγγελματίες, έως και στελέχη μεγάλων επιχειρήσεων. Όλοι τους ρίχνουν μια ματιά και στις άλλες επιχειρήσεις και θα ήθελαν να ξέρουν, με ποιον έχουν να κάνουν.
Συμπεριλάβετε προσωπικές πληροφορίες για τις σπουδές σας και τις εργασίες που έχετε κάνει. Προσθέστε τα προσόντα σας. Ποτέ δεν ξέρεις που μπορεί να οδηγήσει μια σχέση.

Κάντε αναζήτηση με κριτήρια. Κάποιον παλιό σας εργοδότη, το σχολείο που τελειώσατε, το αντικείμενο της ιστοσελίδας σας.

Κάντε αναζήτηση με λέξεις κλειδιά, που έχουν να κάνουν με τα προϊόντα της σελίδας σας. Μπορεί να συναντήσετε ανθρώπους, που εργάζονται σε εταιρίες, που παράγουν τέτοια προϊόντα και να βρείτε καλύτερους όρους συνεργασίας. Μπορεί να βρείτε ανθρώπους, που θα θέλουν να πουλήσετε τα δικά τους προϊόντα.

Πάντα να απαντάτε σε ερωτήσεις και μηνύματα που λαμβάνετε από άλλα μέλη του LinkedIn. Μπορεί να προωθήσουν τη σελίδα σας σε άλλα μέλη, αν μείνουν ευχαριστημένοι.

Δείτε άλλα προφίλ για να δείτε, πώς πρέπει να παρουσιάζετε τον εαυτό σας. Μπορεί να βρείτε κάτι που θα ταιριάζει και στο δικό σας προφίλ. Το καλό προφίλ, θα φέρει αύξηση της προβολής σας και κατ’ επέκταση και της σελίδας σας.

Να ενημερώνετε το προφίλ σας τακτικά. Αν φαίνεται ενεργό, θα τραβήξει περισσότερο την προσοχή.

Κάντε νια δημοσίευση στο Twitter με μια σύνδεση στο LinkedIn προφίλ σας. Αυτό θα συμβάλει στην αύξηση των φίλων σας και στα δύο δίκτυα.

Αφιερώστε 3-4 λεπτά κάθε μέρα ψάχνοντας νέες επαφές. Αυτό θα αυξήσει πάρα πολύ την δημοτικότητά σας, μιας και η σελίδα διατηρεί στατιστικά στοιχεία ορατά για τους χρήστες. Και ενεργός χρήστης σημαίνει και σοβαρός χρήστης.

Το επαγγελματικό σας προφίλ στο LinkedIn, θα πρέπει να σας ακολουθεί σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα.

Δεν ξεχνάτε να προσθέσετε “LinkedIn” button στην ιστοσελίδα σας.