Οι τύποι του Affiliate Marketing

Το affiliate marketing στα πρώτα χρόνια δεν ήταν τόσο δημοφιλές όσο είναι σήμερα. Αυτό συμβαίνει γιατί τώρα, τα πράγματα είναι πολύ ξεκάθαρα και για τις δύο πλευρές, τους εμπόρους και τους affiliates. Η δημοτικότητα αυτή βοήθησε, ώστε να δημιουργηθούν διαφορετικές μέθοδοι χρήσης του affiliate marketing. Τώρα πλέον έχετε να επιλέξετε ανάμεσα σε τέσσερις βασικούς τύπους. Να δείτε τί ταιριάζει περισσότερο σε σας και την ιστοσελίδα σας. Με ποιο θα έχετε τα περισσότερα οφέλη. Όλοι οι τύποι δεν έχουν τα ίδια αποτελέσματα σε όλους τους affiliates. Πάμε να τους δούμε

1. Pay Per Click (PPC)
Είναι το πιο διαδεδομένο είδος, ειδικά για μικρές ιστοσελίδες και είναι ο ευκολότερος τρόπος να κερδίσουν χρήματα οι νέοι affiliates. Σε αυτόν τον τύπο, ο έμπορος πληρώνει τον συνεργάτη του, για κάθε επισκέπτη που θα του φέρει στη σελίδα του, ένα συγκεκριμένο αντίτιμο. Ο συνεργάτης πληρώνεται ακόμα και αν ο επισκέπτης δεν αγοράσει τίποτα. Φυσικά το αντίτιμο είναι πολύ μικρό και χρειάζονται πάρα πολλοί επισκέπτες για να δημιουργηθεί ένα εισόδημα. 
2. Pay Per Performance (PPP)
Εξίσου διαδεδομένος τύπος μάρκετινγκ. Σε αυτήν την περίπτωση, ο affilate πληρώνεται όταν ο επισκέπτης που θα στείλει στην σελίδα του εμπόρου, προβεί σε κάποια δράση. Η δράση αυτή μπορεί να είναι μία πώληση (PPS) ή η συμπλήρωση μιας φόρμας εγγραφής ή συμμετοχής (PPL).
  • στην Pay Per Sale (PPS) περίπτωση, ο affiliate κερδίζει ένα ποσοστό από την τιμή του προϊόντος που αγοράζει ο επισκέπτης. Αυτό μπορεί να φτάσει και το 50%, ανάλογα με τον έμπορο.
  • στην Pay Per Lead (PPL) περίπτωση, ο affiliate κερδίζει ένα προσυμφωνημένο ποσό, για κάθε επιτυχημένη εγγραφή. Το ποσό είναι σαφώς μεγαλύτερο από τον PPC τύπο, αλλά και πολύ μικρότερο από τον PPS.
3. Single & Multi Tier
Αυτός ο τύπος του affiliate marketing δημιουργείται, όταν κατηγοριοποιούμε τις θυγατρικές με βάση τα επίπεδά τους. Στην περίπτωση του single-tier οι affiliates πληρώνονται μόνο για τις άμεσες πωλήσεις ή εγγραφές που παράγουν. Όλοι οι τύποι που έχουν προαναφερθεί ανήκουν και σε αυτήν την κατηγορία.

Στην περίπτωση του multi-tier, ο affiliate δεν πληρώνεται μόνο για τις άμεσες πωλήσεις του, αλλά παίρνει προμήθεια και για όσες πωλήσεις έχουν κάνει οι affiliates, που αυτός έχει συστήσει στο πρόγραμμα θυγατρικών. Ο τύπος αυτός μπορεί να έχει πολλά επίπεδα από τα οποία ο affiliate μπορεί να κερδίζει προμήθεια. Ο συγκεκριμένος τύπος μπορεί να τοποθετηθεί και σε μια άλλη κατηγορία του ίντερνετ μάκρετινγκ: Το multilevel marketing (MLM). 

4. Recidual Income
Σε αυτόν τον τύπο, ο affiliate δεν πληρώνεται μόνο μία φορά από κάθε επισκέπτη - πελάτη. Είναι οι λεγόμενες συνδρομητικές υπηρεσίες. Ο έμπορος παρέχει συνδρομητικές υπηρεσίες και ο affiliate πληρώνεται ένα ποσοστό, κάθε φορά που ο πελάτης του, ανανεώνει την συνδρομή του. Επίσης εφαρμόζεται και σε περιπτώσεις που ο έμπορος λιανικής αποφασίσει να πληρώνει τον affiliate, κάθε φορά που ο πελάτης επισκέπτεται και αγοράζει (για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα).

Στην πράξη, ένας affiliate θα πρέπει να τα δοκιμάσει όλα, αν θέλει να κάνει σωστή επιλογή. Εξάλλου μια γνωριμία με όλους τους τύπους μπορεί να τον βοηθήσει στο μέλλον, ώστε να δρα ευέλικτα και αποτελεσματικά.