Διαφημιστικά φυλλάδια
Το διαφημιστικό φυλλάδιο αποτελεί ένα “δυνατό χαρτί” στην προώθηση μίας επιχείρησης, καθώς μπορεί να φέρει σχετικά γρήγορα αποτελέσματα σε μία επιχείρηση, εάν φυσικά αξιοποιηθεί σωστά. Χρησιμοποιείται αρκετά από πολλές επιχειρήσεις και ειδικά από επιχειρήσεις με εποχιακό εμπόρευμα ή υπηρεσίες που θέλουν να προωθήσουν κάποια προσφορά, οπότε αποφασίζουν να το συμπεριλάβουν στη διαφημιστική τους καμπάνια.
Παρακάτω, λοιπόν, θα μιλήσουμε για τον σχεδιασμό διαφημιστικών φυλλαδίων και για ορισμένα σημεία που θα πρέπει να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή, ώστε να υπάρξει το μέγιστο δυνατό καλό αποτέλεσμα.
Είναι πολύ σημαντικό, για οποιοδήποτε μέσο προώθησης επιλέξουμε, να ξεκαθαρίσουμε το τι θα θέλουμε να προωθήσουμε και τι στόχους έχουμε μέσα από αυτό το μέσο. Στο μυαλό σας, θα πρέπει να είναι ξεκάθαροι οι στόχοι που υπάρχουν, ώστε να μην “κουράσετε” αλλά και να μην μπερδέψετε με βομβαρδισμό πληροφοριών τον υποψήφιο πελάτη.
Ας βάλουμε στο μυαλό μας και ένα παράδειγμα, για παράδειγμα μία τουριστική επιχείρηση, ώστε να γίνουν πιο κατανοητά αυτά που συζητάμε.
Όταν, λοιπόν, κάνετε το πλάνο σας και τους υπολογισμούς σας πριν τη σχεδίαση του διαφημιστικού, θα αποφασίσετε γιατί το ετοιμάζετε. Όπως είναι λογικό, διαφορετικά θα κινηθείτε εάν θέλετε να δημιουργήσετε ένα φυλλάδιο που περιέχει μία προσφορά των υπηρεσιών, διαφορετικά εάν θέλετε να δείξετε τις ανανεωμένες εγκαταστάσεις σας και διαφορετικά εάν θέλετε να τους καλέσετε για μία εκδήλωση που θα γίνει στην επιχείρηση σας.
Βασικό στάδιο για μία επιτυχημένη διαφημιστική καμπάνια είναι να αποφασίσετε σε ποιους θέλετε να απευθύνεται το διαφημιστικό που θα δημιουργήσετε. Αναλόγως με το τι ομάδα ατόμων θέλετε να προσελκύσετε, θα κινηθείτε και διαφορετικά.
Για παράδειγμα, σύμφωνα με το παράδειγμα που χρησιμοποιήσαμε παραπάνω με την τουριστική επιχείρηση, διαφορετικά θα σχεδιάσετε το διαφημιστικό σας φυλλάδιο εάν θέλετε να προσελκύσετε οικογένειες που θα έρθουν με τα παιδιά τους, και διαφορετικά εάν θέλετε να προσεγγίσετε ζευγαράκια ή άτομα μεγαλύτερη ηλικίας.
Εάν απευθύνεστε σε οικογένειες με παιδιά, θα είναι πιο αποτελεσματικό, για παράδειγμα να χρησιμοποιήσετε ορισμένες φωτογραφίες από τις δραστηριότητες που μπορούν να απολαύσουν τα παιδιά κατά τη διαμονή τους στο ξενοδοχείο σας, ή για τα ζευγάρια, ένα ζευγάρι που απολαμβάνει το δείπνο του σε κάποιο μπαλκόνι με θέα.
Επίσης, ιδιαίτερη προσοχή και στις γραμματοσειρές. Παιχνιδιάρικες και με χρωματιστές για παιδιά, ενώ πιο κλασσικές και με μεγαλύτερη γραμματοσειρά για άτομα μεγαλύτερης, πιθανόν, να είναι πιο αποτελεσματικές.
Είναι πολύ συχνό φαινόμενο τα διαφημιστικά φυλλάδια να καταλήγουν κατευθείαν σε κάποιον κάδο που θα βρίσκετε στα επόμενα μέτρα από αυτόν που θα μοιράζει τα φυλλάδια. Για αυτό θα πρέπει να πρέπει να προσέξετε και να υπολογίσετε πόσα φυλλάδια περίπου θα σας χρειαστούν, αλλά και πως θα τα μοιράσετε και σε ποιους θα τα μοιράσετε.
Αποφύγετε να τυπώσετε τεράστιο αριθμό φυλλαδίων που μπορεί στο τέλος να καταλήξουν στο κάδο, ακόμη και από εσάς. Επίσης, αποφύγετε το να μοιράσετε τα φυλλάδια σε κάποιο πέρασμα του δρόμου, δίνοντας τα σε οποιονδήποτε περνάει από εκεί. Συνήθως τα περισσότερα καταλήγουν στον κάδο, χωρίς τα δουν καθόλου.
Γενικά, πριν προχωρήσετε στο βήμα της εκτύπωσης, κάντε δοκιμές, δημιουργώντας ορισμένα παραδείγματα ώστε να είστε σίγουροι για το αποτέλεσμα.