Τι είναι το Affiliate Marketing

Το Affiliate Marketing (μάρκετινγκ θυγατρικών), έχει πολλές διαφορετικές περιγραφές, αλλά όλες έχουν τελικά την ίδια έννοια. Είναι ένα μεγάλο επιχειρηματικό κομμάτι του διαδικτύου. Είναι μια συνεργατική προσπάθεια μεταξύ των εμπόρων και των ιδιοκτητών ιστοσελίδων. Για πάνω από 15 χρόνια, έχει αποδειχτεί, ότι είναι μια αποδοτική, οικονομική, εύκολα μετρήσιμη μέθοδος, για προώθηση προϊόντων εξ αποστάσεως. 
Έχει γίνει διάσημη στους έχοντες ιστοσελίδες και προσπαθούν να βγάλουν επιπλέον ή συμπληρωματικό εισόδημα από αυτές. Κάθε μέρα οι άνθρωποι ενδιαφέρονται, ρωτούν και θέλουν να βγάλουν χρήματα από αυτό. Στην Ελλάδα παρουσιάζει άνθιση τα τελευταία δύο χρόνια, αλλά έχει πολύ δρόμο ακόμα για να φτάσει σε υψηλά επίπεδα. 

Σε πολλές περιπτώσεις οι νέοι affiliates (θυγατρικές), που δεν έχουν κατανοήσει πώς λειτουργεί ο κόσμος αυτός, κάνουν λάθη, συχνά με σημαντικό κόστος. Έχουμε επίσης και το κουσούρι να βγάζουμε άχρηστο οτιδήποτε δεν καταφέρνουμε εμείς. Γι’ αυτό και το Affiliate Marketing είναι συχνά παρεξηγημένο.

Μια πολύ συνηθισμένη παρανόηση είναι η σχέση του Affiliate Marketing με τις “πωλήσεις”. Αν και συνδέονται μεταξύ τους, ο σκοπός του affiliate δεν είναι η πώληση στον επισκέπτη της σελίδας, αλλά η προώθησή του, σε σελίδα πώλησης τρίτου. 

Το ίδιο συμβαίνει και με τον όρο “διαφήμιση”. Ναι μεν η διαφήμιση δεν πρέπει να υποτιμηθεί σαν μέσο από τον affiliate, αλλά είναι απλά ένα γρανάζι από όλο το σύστημα του μάρκετινγκ.

Στο Affiliate Marketing, ο affiliate ανταμοίβεται για κάθε επισκέπτη, συνδρομητή ή πελάτη που στέλνει στον έμπορο. Η αποζημίωση αυτή, γίνεται με βάση μια τιμή που έχει καθοριστεί από την αρχή. Αυτό που κάνει ελκυστικό, αυτό το είδος του μάρκετινγκ για τους εμπόρους, είναι ότι η αποζημίωση καταβάλλεται, αφού πρώτα έχει ολοκληρωθεί η πώληση. 

Το affiliate marketing έχει επικρατήσει να οργανώνεται από μεγάλα και μικρά εταιρικά δίκτυα, τα οποία λειτουργούν με δύο ομάδες - σκέλη. Στη μία ομάδα - σκέλος συγκεντρώνουν τους εμπόρους και, στην άλλη τις θυγατρικές. Κάθε σκέλος έχει τη δική του λειτουργία και το δικό του ρόλο. Το εταιρικό δίκτυο λειτουργεί σαν ενδιάμεσος. Παρέχει την τεχνολογία στον έμπορο, για να οργανώσει την καμπάνια του και ταυτόχρονα, παρέχει την τεχνογνωσία στους affiliates για να προωθήσουν την καμπάνια. Επίσης κρατάει προμήθειες από τις πωλήσεις του εμπόρου, τις οποίες και μοιράζει στους affiliates.

Έμπορος, είναι οποιοσδήποτε ιδιοκτήτης ιστοσελίδας έχει προϊόντα και θέλει να τα πουλήσει μέσω ενός τέτοιου δικτύου. Τα οφέλη για τον έμπορο είναι πολλά. Αποκτά πρόσβαση σε έναν μεγάλο αριθμό ιστοσελίδων και κατ’ επέκταση και αναγνωστών. Όλες οι πωλήσεις γίνονται από τη δική του σελίδα, οπότε έχει πάντα τον έλεγχο στα χέρια του. Δεν υποχρεούται να πληρώσει προκαταβολικά τους συνεργάτες του, για τη δουλειά που του προσφέρουν. Και όλα αυτά χωρίς να ξοδεύει πολύτιμο χρόνο για να ψάχνει αγοραστές και συνεργάτες. Και τέλος είναι αυτός, που ορίζει το ύψος της προμήθειας, που θα πάρουν οι affiliates. 

Για τον affiliate τα κέρδη είναι επίσης σημαντικά. Ο affiliate είναι και αυτός ιδιοκτήτης ιστοσελίδας και προωθεί τα προϊόντα του έμπορου. Μπορεί να του αποφέρει και εισόδημα πλήρους απασχόλησης, αλλά αυτό δεν είναι εύκολο να επιτευχθεί. Ο affiliate πρέπει να είναι καλά ενημερωμένος για τους όρους της σύμβασης που έχει συμφωνήσει (ύψος προμήθειας, τρόπος πληρωμής κ.τ.λ.). Ο affiliate έχει την ευθύνη της σωστής επιλογής του προγράμματος που θα προωθήσει και, που θα πρέπει να είναι σχετικό με το προφίλ των επισκεπτών που έχει στην σελίδα του. Τα μεγάλα εταιρικά δίκτυα παρέχουν όλα τα εργαλεία που χρειάζονται οι affiliates, για να γίνει η προσπάθειά τους αποδοτικότερη και για αυτούς και για τους εμπόρους. 
Συμπερασματικά, το affiliate marketing είναι μια πολύ καλή λύση και για τα δύο εμπλεκόμενα μέρη. Για τον νέο affiliate, είναι ένας εύκολος και εντελώς ανέξοδος τρόπος να αρχίσει να βγάζει χρήματα. Μπορεί να στηθεί και να λειτουργήσει, μέσα σε λίγες ώρες. Το κλειδί της επιτυχίας του affiliate, βρίσκεται στην επισκεψιμότητα της σελίδας του. Αυτό μπορεί να τον κάνει να ξεχωρίσει ανάμεσα στους affiliates και να μπορεί να διεκδικήσει καλύτερους όρους.