Η διαχείριση του φαρμακείου

Σήμερα για να είσαι επιτυχημένος στη ζωή δεν αρκεί να είσαι μόνο επαγγελματικά. Θα πρέπει παράλληλα να απολαμβάνεις και την προσωπική σου ζωή. Το μυστικό είναι να ξεχωρίσεις ιδανικά το χρόνο της δουλειάς από το χρόνο της προσωπικής σου ζωής και κυρίως να οργανώσεις σωστά το χρόνο της δουλειάς σου. Το φαρμακείο αποτελεί σήμερα μια σύνθετη και πολύπλευρη μορφή επιχείρησης. Είναι ένα μίγμα εμπορικής δραστηριότητας και παροχής υπηρεσιών υγείας. Κάθε φαρμακοποιός βρίσκεται αντιμέτωπος καθημερινά με βασικές και απαραίτητες διαδικασίες που περνούν όλες ή οι περισσότερες από τα χέριά του. Πιο τυχεροί είναι αυτοί που έχουν την πολυτέλεια ενός ή περισσοτέρων υπαλλήλων.
Για να είστε κερδισμένος, εκμεταλλευτείτε «νεκρούς» χρόνους για να κάνετε κάτι σημαντικό, ανάλογα με τους ρυθμούς σας. Τελειώστε πάντα αυτό που αρχίσατε να κάνετε πριν αρχίσετε κάτι άλλο, εκτός από περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Το να δείτε το αποτέλεσμα αυτού που κάνατε είναι πολύ πιό εποικοδομητικό από το να μένετε ανενεργός με αυτό που θα πρέπει ή θα έπρεπε να κάνετε. Να υπολογίζετε πάντα μιάμιση φορά τον προβλεπόμενο χρόνο για να πραγματοποιηθεί μια διαδικασία πριν την ανακοινώσετε και δεσμευτείτε χρονικά. Ας έχουμε πάντα στο μυαλό μας ότι τίποτε δεν είναι τελικά τόσο απλό όσο φαίνεται και ότι οι εκπλήξεις είναι προτιμότερες από τις μη εκπλήξεις. Προσδιορίστε και ξεκαθαρίστε τις εντολές σας (πληρωμών κλπ.) και τις υποχρεώσεις αρκετό χρόνο πριν τη λήξη τους. Επιβάλλετε στον εαυτό σας να γράφετε όλα όσα έχετε να κάνετε στην ατζέντα σας.

Ο μεγαλύτερος κλέφτης του χρόνου μας είναι η έλλειψη καθημερινού προγράμματος. Έχουμε στο μυαλό μας ένα σωρό πράγματα που θέλουμε να κάνουμε άλλα στην πορεία της ημέρας δεν κάνουμε ούτε τα μισά. Χάνουμε το χρόνο μας μιλώντας στο τηλέφωνο με τράπεζες που έχουν την καλύτερη πιστωτική κάρτα για εμάς, συζητώντας με εταιρίες που έφεραν το τέλειο προϊόν, το οποίο θα απογειώσει τις πωλήσεις μας, με πελάτες με απίστευτες και αστείρευτες ερωτήσεις και εταιρίες τηλεφωνικών πωλήσεων ή δημοσκοπήσεων. Εξυπηρετούμε τους πελάτες μας ενώ παραλαμβάνουμε εμπορεύματα και κλείνουμε τα ασφαλιστικά ταμεία, ενώ δίνουμε ταυτόχρονα παραγγελία στον πωλητή που μπήκε διότι εάν δεν του δώσουμε σήμερα παραγγελία θα ξαναπεράσει σε δυο μήνες στην καλύτερη περίπτωση.

Δουλεύουμε ομαδικά και παραχωρούμε αρμοδιότητες στους υπαλλήλους μας. Δεν πρέπει όλα τα άτομα να είναι για όλες τις εργασίες, αλλά ο καθένας να αναλαμβάνει υπεύθυνα έναν τομέα στον οποίο αποδίδει καλύτερα , να εργάζεται και να εκπαιδεύεται συνεχώς πάνω σε αυτόν. Με αυτόν τον τρόπο υπάρχει περισσότερη εξειδίκευση και ο φαρμακοποιός μπορεί να ασχοληθεί με πιο διοικητικά ή πιο σημαντικά θέματα, έχοντας μόνο τον τελικό έλεγχο και μια γενική ενημέρωση που μπορεί να λαμβάνει εβδομαδιαία.

Λειτουργούμε και αποφασίζουμε βάση στοιχείων. Αφιερώνουμε χρόνο για την απογραφή των φαρμάκων και των παραφαρμακευτικών προϊόντων και τα τηρούμε πιστά. Όλα τα προγράμματα μηχανοργάνωσης που κυκλοφορούν στην αγορά και απευθύνονται στα φαρμακεία υποστηρίζουν την τήρηση αποθήκης και βοηθούν στη δημιουργία στατιστικών πινάκων. Με αυτόν τον τρόπο έχουμε στοιχεία από τις πωλήσεις των προηγούμενων ετών, κάνουμε τεκμηριωμένες προβλέψεις για οργανωμένες αγορές, στοχοποιούμαστε βάση στοιχείων και κάνουμε σωστές προπαραγγελίες ανάλογα με τις πραγματικές ανάγκες μας.
Τα τελευταία χρόνια, καθώς ένας σημαντικός αριθμός καταστημάτων προχωρούν σε ανακαινιση φαρμακειου, οι εταιρείες σχεδιασμού επίπλων φαρμακείου έχουν την τιμητική τους! Πέρα λοιπόν από το design και το στυλ, πέρα από την ευχαρίστηση των αισθήσεων και το «χάρμα οφθαλμών», μία ανακαίνιση πρέπει να εκφράζει παράλληλα ένα νέο επιχειρηματικό σχεδιασμό, ένα νέο concept για το φαρμακείο. Η κάλυψη αυτής της ανάγκης βασίζεται σε μία ξεχωριστή και απαραίτητη προσέγγιση, την «εμπορική αρχιτεκτονική του χώρου», που αποτελεί ένα εργαλείο προβολής και ανάδειξης της προσφοράς προϊόντων και υπηρεσιών προς τον πελάτη. Με άλλα λόγια, η εμπορική αρχιτεκτονική καταστήματος είναι ο σχεδιασμός μιας στρατηγικής στο χώρο, που θα φέρει περισσότερες ιδέες, περισσότερους πελάτες και φυσικά μεγαλύτερο τζίρο, βελτιώνοντας την επικοινωνία και την επαφή με τον πελάτη και κάνοντας τον να αισθάνεται ευχάριστα.